VIDEOS E.I. 2010-11
ABECEDARI SONOR
Al cicle d’educació infantil, des de fa un parell de cursos, per tal de facilitar l’aprenentatge de les lletres i el so que li correspon, vam inventar uns gestos que s’identifiquen amb el so de cadascuna de les lletres de l’abecedari. D’aquesta manera, el procés d’ensenyament-aprenentatge de la lectoescriptura és comú a tot l’alumnat. Aquest fet facilita tant la manera d’ensenyar com d’aprendre des dels més petits fins als més grans.
Voleu entendre-ho, MIREU EL VÍDEO SEGÜENT:
DÍA DE LA CIÈNCIA
Com ja ve sent habitual a la nostra escola, el passat 19 de novembre vam dedicar part de la jornada a la ciència.
Aquest any hem realitzat dos experiments:
Hem creat petites obres d’art amb bleda vermella i àcids de l’entorn (vinagre i colònia) per tal de pintar el full de paper. La bleda vermella es caracteritza per tenir un color lilós que, fregant-la en el full el tenyeix d’aquest color. Si després afegim unes gotetes d’un àcid, com ara la colònia o el vinagre i les deixem regalimar pel full, podrem observar com el camí que segueixen les gotes canvia de color.
L’altre experiment consistia en escriure missatges secrets tal i com feien servir els pirates per amagar els mapes que conduïen als seus tresors. En un full, s’escriu el text o es dibuixa allò que volguem amagar amb suc de llimona. A continuació i, un cop ja està sec el full, apliquem escalfor (amb una espelma o bé amb una planxa) i apareix el nostre missatge secret.
Però les nenes i els nens d’Educació Infantil no dediquem només una jornada als experiments, si no que els treballem a tots els nivells de forma quinzenal, així que… qui sap… a lo millor tenim algún/a científic/a a l’escola!!
Aquí trobareu tot allò que es relaciona amb l’educació infantil: articles, circulars, fotografies…
L’adaptació a l’escola
Per a molts nens i nenes l’entrada al parvulari suposa la primera separació física i afectiva del seu entorn familiar.
Per als qui han anat a una Llar d’Infants, l’escola significa trobar una comunitat més nombrosa, de la qual ells ara seran els més petits (a la Llar d’Infants ells eren els més grans), i desenvolupar-se en un marc físic diferent, generalment més gran i més complex.
Tant pels uns com pels altres, anar a l’escola vol dir adaptar-se a un nou espai, tenir més companys, conèixer uns altres adults. Per això necessiten un ambient càlid i segur per poder afrontar el coneixement gradual del medi i adquirir les eines que els permetin accedir-hi.
Per als nens i nenes que no han iniciat el procés d’immersió lingüística, s’hi afegeix una altra novetat: el/la mestre/a parla una llengua diferent a la de casa seva, una llengua que, si bé no els és estranya perquè gairebé tots ja en tenen algun referent, no és encara una llengua que puguin comprendre ni parlar.
Aquests serien alguns dels punts més importants que cal tenir en compte a l’hora d’iniciar l’escolarització d’aquests infants. Aspectes per reflexionar i intentar adequar el medi escolar a les seves necessitats.
Caldrà, també, tenir en compte l’actitud dels pares i mares que alhora mostren il·lusió i inseguretat. L’escola haurà d’oferir-los tota la informació necessària i la confiança que es treballa per als seus fills